wtorek, 5 maja 2015

Tagliatelle capricciose z kurkami!

Sezon na kurki rozpoczyna się co prawda dopiero za miesiąc, ale tak mnie naszła na nie ochota, że kupiłam mrożone i zrobiłam niezwykle prosty i jakże pyszny makaron. 

Składniki:
250 g kurek
250 g makaronu (ja wybrałam tagliatelle capricciose)
pół białej cebuli
pół szklanki białego wina półwytrawnego
200 g śmietany 36%
sól, świeżo mielony pieprz
oliwa
2 łyżeczki masła
ser pecorino romano do posypania


Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Na patelni rozgrzewamy odrobinę oliwy, dodajemy masło, gdy masło się rozpuści wrzucamy posiekaną drobno cebulę. Po chwili dodajemy kurki, podsmażamy chwilę, aż kurki zmiękną i woda odparuje. Wlewamy wino, zwiększamy ogień i czekamy, aż wino się zredukuje. Następnie dodajemy śmietanę, sól, pieprz i parę minut podgrzewamy. Do sosu dodajemy makaron, całość mieszamy, wykładamy na talerz i posypujemy serem pecorino.


Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz