poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Tarta bananowo-karmelowa!

W weekend naszło mnie na coś słodkiego. Od pewnego czasu chodziło za mną banoffee pie, jednak przeglądając internet znalazłam przepis cukiernika Pawła Małeckiego na tę tarte klik i od razu wiedziałam, że muszę ją zrobić. Zmieniłam trochę przepis i nie dodałam do masy posiekanej czekolady, aby nie było aż tak słodko oraz zrezygnowałam z cynamonu. 
Gorąco Wam polecam ten deser i życzę słodkiego tygodnia.





Składniki:
300 g herbatników typu digestive
100 g rozpuszczonego masła
3 banany
sok z 1/2 cytryny
400 g gotowego kajmaku (użyłam tego z Bakallandu)
50 g czekolady gorzkiej rozpuszczonej
250 g serka mascarpone
300 ml śmietanki kremówki
2 kostki czekolady gorzkiej, startej na tarce

Ciasteczka kruszymy drobno (np. w malakserze), mieszamy z roztopionym masłem. Ciasteczkową masą wykładamy formę do tarty, dokładnie dociskając masę do boków. Formę wkładamy do lodówki, do schłodzenia na około 30 minut.
W misce mieszamy dokładnie masę kajmakową, serek mascarpone oraz rozpuszczoną czekoladę. Gotową masę wykładamy na ciasteczkowy spód, wyrównujemy i wkładamy do lodówki, najlepiej na całą noc.
Banany kroimy w plasterki, skrapiamy sokiem z cytryny, po czym plasterki bananów układamy na kremie. Ubijamy na sztywno schłodzoną śmietankę, wykładamy na banany. Całość posypujemy startą czekoladą.





Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz